dilluns, 28 de març del 2011

Arquitectura i Crisi

L'actual crisi és en bona part deguda a una mala gestió dels recursos que el capitalisme ha emprat normalment per a enriquir-se. Un d'aquests, ha estat des d'antic, la construcció.

Durant aquests dos anys de crisi s'ha parlat i analitzat l'anomenada “bombolla immobiliària” i el perill de l'especulació. Tant entitats financeres, com governs, com grans grups immobiliaris i constructores han estat des del principi el blanc de totes les crítiques, però algú ha parlat del paper de l'arquitecte en tot això? Hem canviat la manera de percebre la professió? S'ha qüestionat si l'ensenyament a les facultats és l'adequat? És viable seguir com si no hagués passat res? Fins a quin punt en són responsables com a arquitectes? I tu , estàs preparada per posar en crisi tot allò que has après?


Uneix-te al debat que es proposa, el proper dia 5 d'abril a les 16:30h a l'ETSAB - UPC (Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona) emmarcat a les activitats de la SdD'11. 


Obrim el debat!

"He aquí un ejemplo elocuente de la manera cómo la burguesía resuelve en la práctica la cuestión de la vivienda. Todos estos focos de epidemia, esos agujeros y sótanos inmundos, en los cuales el modo de producción capitalista encierra a nuestros obreros noche tras noche, no son liquidados, sino solamente... desplazados. La misma necesidad económica que los había hecho nacer en un lugar los reproduce más allá; y mientras exista el modo de producción capitalista, será absurdo querer resolver aisladamente la cuestión de la vivienda o cualquier otra cuestión social que afecte la suerte del obrero. La solución reside únicamente en la abolición del modo de producción capitalista, en la apropiación por la clase obrera misma de todos los medios de subsistencia y de trabajo."

F. Engels 1888: Contribución al problema de la vivienda


Blanco ha explicado la línea de trabajo que el Ministerio se propone explorar como es la internacionalización y búsqueda de demanda de viviendas en el exterior. Con este fin, se realizará una ronda de reuniones y visitas a los principales países que están en mejor disposición de invertir en inmuebles en nuestro país, para explicar las garantías jurídicas de nuestro sistema y transmitir las reformas legislativas que se van a introducir para incrementar, aún más, la seguridad jurídica del sector.

web del ministeri de Foment 19 de gener del 2011

3 comentaris:

  1. de puta mare nenes!!! ho he estat comentant en diferents cercles i crec que donarà que parlar ;) ;)
    mari

    ResponElimina
  2. ke bueno el kambio de la imagen de fondo!
    Aupa los canyeros!

    ResponElimina